fbpx

Storytelling? Sneeuwwitje kan je helpen.

Schrijftip! “Storytelling is hot”. “Je moet aan storytelling doen”. Leuk, maar hoe dan? Storytelling houdt in dat je jouw boodschap in een herkenbaar en pakkend verhaal vertelt. Er zijn veel verschillende manieren en handigheidjes. Ik heb ook een handige structuur voor je. Denk even aan een sprookje, bijvoorbeeld Sneeuwwitje. Wat zit daarin? Een prinses in …

Storytelling? Sneeuwwitje kan je helpen.Lees verder »

Schrijven is schrappen

Godfried Bomans bedacht het: Schrijven is schrappen. Het houdt in dat je overbodige woorden en zinnen uit je tekst laat. Hup, tot de kern. Wat wil je zeggen? Minder wollig Voorbeeld?Zeg niet: Ik heb er lang over nagedacht en kwam tot de conclusie dat ik tekschrijver wilde worden. Maak ervan:Ik wilde tekstschrijver worden. Zelfde boodschap, …

Schrijven is schrappenLees verder »

Zeg, franchisegever. Wil je je franchisenemers helpen met hun zichtbaarheid?

Vandaag wordt het jaarlijkse Nationale Franchise Congres gehouden. Een terugkerend evenement voor franchisegevers en aanverwante partijen.  Franchise is nog steeds een populair ondernemingsconcept. In mijn vorige job ben ik jarenlang betrokken geweest bij de franchisewereld. Een leuke, dynamische en interessante wereld. Wat mij vaak opvalt is dat de franchisegevers fantastische marketingcampagnes hebben, geweldige websites, leuke …

Zeg, franchisegever. Wil je je franchisenemers helpen met hun zichtbaarheid?Lees verder »

Gaan wij samen de brug slaan tussen franchisegever en franchisenemer?

“Veel franchiseformules worstelen met het vinden van de juiste balans tussen lokaal ondernemerschap en het voeren van een consistent merk.” Dit artikel vond ik op de site van Frankwatching en het sluit perfect aan bij mijn laatste blog. Dit is namelijk precies waar ik mij voor in wil zetten. Die brug slaan tussen franchisegever en …

Gaan wij samen de brug slaan tussen franchisegever en franchisenemer?Lees verder »

Communicatie en franchise. Uniform en toch uniek

Franchise is nog steeds volop aan het groeien. Het aantal franchiseformules in Nederland stijgt en daarmee ook het aantal ondernemers dat hun bedrijf runt onder de vlag van een franchisegever. Gebleken is dat communicatie en franchise vaak als een lastige combi wordt ervaren, door het hebben van een uniform concept en een individuele franchisenemer. In …

Communicatie en franchise. Uniform en toch uniekLees verder »