Welkom bij Cocochino Communicatie. Cocochino, dat ben ik. Ik ben Esther, ik ben geboren en getogen in Heemstede, woon in Amsterdam en ik ben tekstschrijver. Eigenlijk noem ik mezelf meer ‘verhalenverteller’. Want dat is wat ik doe en wat ik leuk vind: jouw verhaal en jouw boodschap vertellen. Wat Cocochino betekent? Ik werd wakker met die naam, ik werd er ontzettend blij van en het  voelde goed. Er zit de Co van Copy, van Communicatie en van Content in. Het klinkt ook als een lekkere koffie en ik hou heel erg van goede koffie. Spannender kan ik het niet maken!

 

 

 “Als kind nam ik altijd schriften mee op vakantie, zodat ik opstellen kon schrijven.
Ik was de enige in de klas, die geen hekel had aan dictee en taal”

 

 

 

Ik kom uit een echte ondernemersfamilie. Mijn ouders hadden een buurtsuper en een cafetaria. Mijn ene opa was melkboer en mijn andere opa begon in de oorlog een verhuisbedrijf, dat nog steeds in de familie is. Ik wist altijd al dat ik ook ooit mijn eigen onderneming zou beginnen. Mijn grote voorbeeld was Lucinda Walsh uit
As The World Turns. Zij was een stoere, lekker sarcastische dame, met een megasuccesvol bedrijf. Dat wilde ik ook.

 

“Om goed te kunnen vertellen, moet je eerst goed kunnen luisteren”

 

 

Ik heb ervaring met uiteenlopende opdrachten en opdrachtgevers. Denk hierbij aan franchise-organisaties, franchisegevers en franchisenemers, maar ook aan niet-franchise, zoals IT-bedrijven, fotografen, evenementenbureaus, sportscholen en financiële adviesinstellingen. Nu werk ik vooral voor ondernemers waarmee ik mij het meest verbonden voel: zzp-ers en mkb-ondernemers en dan vooral die in de ‘blauwe’ branche. Daarmee bedoel ik die ondernemers die volgens de kleuren-analyse blauw zijn. Procesmatig en analytisch supersterk, maar vaak een stuk minder sterk op creatief en communicatief vlak.  Ik heb 15 jaar bij een bank gewerkt, daarvoor bij een andere financieel dienstverlenend bedrijf. Bij de bank waren veel van mijn klanten advocaat, notaris, etc. Noem alle “vrije beroepen” maar op. Door mijn ervaring in de “blauwe sector”  weet ik als geen ander met welke droge materie veel ondernemers te maken hebben en als klant weet ik hoe vervelend het is om bijvoorbeeld brochures en websites te lezen, waarvan je denkt: wat staat hier nu eigenlijk? Die brug wil ik als tekstschrijver slaan.

 

Je kunnen inleven in en meedenken met je klanten, plezier hebben in je werk, doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Goed luisteren en het juiste verhaal, jóuw verhaal, vertellen. Dat vind ik belangrijk. Wat dat jou oplevert? Je laat jezelf zien, waar je voor staat en je maakt verbinding met je (potentiële) klanten. Zo onderscheid je je van de rest en dat betaalt zich terug in nieuwe en trouwe klanten. Hoe ik werk? Zoals ik ben: zo min mogelijk poespas en geen blabla. Humor vind ik belangrijk, want dat geeft positieve energie.

 

Wil je nog een paar leuke, zinloze weetjes? Komen ze! Ik hou dus van goede koffie en daar wil ik best een beetje moeite voor doen. Ik ben veel te vinden bij CrossFit, ik ben een juni-Tweeling, je kunt me wakker maken (bij wijze van spreken, dit is geen uitdaging) voor een goede lasagne met een glas wijn, ik word blij van de kleur lichtgeel en mijn favoriete vakantieland is Cyprus.

Lees rustig verder op deze pagina. Wil je meer weten? Stuur me dan een berichtje, dan neem ik snel contact me je op om kennis te maken.