Het zijn rare tijden. Ondernemer, blijf zichtbaar!

Inmiddels zitten we alweer in april en is 1,5meter samenleving een nieuwe term geworden. We moeten met z’n allen op zoek naar een nieuw normaal en voor de ondernemers onder ons is het belangrijk om goed na te denken: hoe ga ik nu, maar ook in de toekomst met het nieuwe normaal om. Een uitdaging en zeker geen makkelijke.

Verdwijn niet van de radar

Het is misschien voor veel mensen een open deur, maar in deze tijd is het belangrijker dan ooit dat je wel zichtbaar blijft. Wat misschien wat lastiger is als je opdrachten zijn opgedroogd en je nog geen idee hebt hoe nu verder. Toch is het dan juist belangrijk. Laat de wereld weten dat je wellicht even op non-actief staat, maar dat je zeker niet van de aardbodem bent verdwenen.

Gunfactor

Meer dan ooit wordt de gunfactor belangrijk. Consumenten, maar ook bedrijven, moeten keuzes maken waar ze hun geld aan uitgeven. Je ziet het bij veel van de fantastische initiatieven die zijn ontstaan: mensen willen helpen, omdat ze het jou als persoon gunnen. Met het verdwijnen van je zichtbaarheid, verdwijnt ook die gunfactor. Want je bent letterlijk en figuurlijk uit het zicht. Zo zonde!

Vertel wat je bezighoudt

Blijf posten op je social media. Laat mensen weten waar je mee bezig bent. Je volgers volgen namelijk niet alleen je bedrijf of je product/dienst, nee ze volgen jou. Als mens. Blijf je nieuwsbrieven sturen, blijf blogs schrijven. Blijf zichtbaar. Dus post wat je bezighoudt, wat je ideeën zijn, vraag je volgers om input, wie weet waar het toe kan leiden. Post ook gerust dat je er de balen van hebt en het allemaal even niet zo goed meer weet. De tijd dat alles overgoten moet zijn met glitter, regenbogen en unicorns, is allang voorbij. Mensen willen écht zien. Heel veel succes iedereen! Pas op jezelf en op elkaar. We moeten dit samen doen.

Liken en delen