Zeg, franchisegever. Wil je je franchisenemers helpen met hun zichtbaarheid?

Vandaag wordt het jaarlijkse Nationale Franchise Congres gehouden. Een terugkerend evenement voor franchisegevers en aanverwante partijen.  Franchise is nog steeds een populair ondernemingsconcept. In mijn vorige job ben ik jarenlang betrokken geweest bij de franchisewereld. Een leuke, dynamische en interessante wereld. Wat mij vaak opvalt is dat de franchisegevers fantastische marketingcampagnes hebben, geweldige websites, leuke nieuwsbrieven en mooie social media accounts. Maar de franchisenemers dan?

Lokale (on)zichtbaarheid franchisenemers

De franchisenemers van de formule krijgen vaak wel een marketingbudget. Voor zaken zoals social media, nieuwsbrieven etc. staan ze er alleen voor. Ik zoek weleens een vestiging op van een bepaalde formule. Dan zie ik sinds 2017 een handjevol random posts op Instagram. Verder niets meer. Ik vind dat zo zonde. Want júist de franchisenemer moet aan zijn of haar lokale zichtbaarheid werken. Geweldig dat je een mooie formule met een bekend logo achter je hebt staan, maar de klanten moeten toch weten dat jouw vestiging bestaat. Zichtbaar zijn, laten zien wie je bent, jouw verhaal vertellen.   

Geen tijd, geen zin

Veel franchisenemers hebben geen tijd of zin om zich hiermee bezig te houden. Zij zijn bezig met het runnen van hun bedrijf, met hun klanten. En terecht. Want dat is waar de onderneming om draait, dat is waarvoor zij zijn gestart als ondernemer. Het grote voordeel van franchise is juist dat de franchisegever veel zaken uit handen neemt. Maar niet alles. 

Schakel tussen franchisegever en franchisenemer

Daarom wil ik mij inzetten om die tussenschakel te zijn. Dus, onder de ‘paraplu’ van de franchisegever, helpen met het opzetten en beheren van social media accounts en eventueel andere tekstuele uitingen van franchisenemers. Hoe? Dat kan op verschillende manieren, dat bepalen we samen. 

Wil je dat ik alleen de teksten schrijf? Of wil je liever dat ik het beheer volledig op me neem? Wie maakt de foto’s? Welke tone of voice wil je hanteren? Allemaal zaken waar we over in gesprek kunnen gaan. Net zoals ieder formule weer anders is, kan ook de invulling van onze samenwerking anders zijn.

Geïnteresseerd?

Ben of ken jij een franchisegever en spreekt dit je aan? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.  Je kunt me bellen of een appje sturen op 06-20233704. Liever mailen? Dat kan naar esther.warmerdam@cocochino.nl. Het lijkt me leuk om met elkaar in gesprek te komen. Drinken we binnenkort een kop koffie?

Je kunt hier ook alvast iets meer lezen over mijn social media pakketten.

Liken en delen